Bu makalemizde sizlere e-ticaret sitenizin satışlarını patlatmadan önce bilmeniz ve farkında olmanız gereken bir tabirden bahsedeceğiz: ‘dönüşüm oranı’. E-ticaret satışlarını artırmak için çoğu web sitesi sahibinin yaptığı en büyük hata sadece günlük ziyaretçi sayısına bakarak ve bu değeri sadece rakamsal olarak yükselterek sitenin aktifliğini sağlamaktır. Caddedeki erkek giyim mağazasına çocukları ve yaşlı kadınları doluşturacak bir etkinlik yaptığınızı düşünün. Direkt olarak bu kişilerin müşteriye dönme olasılığı haliyle çok düşük olacaktır. Aradığımız tek şey potansiyel müşterileri yakalamak. Ekonominin en temel prensibi olan arz-talep mantığındaki talebe sahip müşterileri sitemize çekerek internet sitesinin satışlarını artırabilirsiniz.
Bunu yapmak için hedefli reklamlar en iyi seçenek olacaktır. Facebook ve Instagram başta olmak üzere birçok platformda dil, bölge, cinsiyet gibi faktörler filtrelenip reklam verilebildiğinden sizden alışveriş yapma olasılığı daha yüksek olan müşterileri kolayca ayıklayabilirsiniz. Böylelikle sizle alakası olmayan insanların önüne çıkmak için boşuna para dökmemiş olursunuz. Bu taktiği etkin şekilde kullanmak için sizinle direkt ilgili olan diğer sayfalara ve gruplara reklam vererek, buralarda çekilişler yaparak da öne çıkabilirsiniz.